PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO

Authors

  • María Fernanda Rodríguez Mora

Keywords:

comercio electronico, protección , regulación, consumidor, riesgos

Abstract

This research aims to study in depth how the consumer is protected in the area of electronic commerce, currently in Colombia it is going through the best time of electronic commerce due to the efficiency and economic, environmental and social privileges, the way of impact on the world for changing the way of doing business carried out by companies that implement it due to the innovation and organization that is generated, this is due to the rapid evolution of information and communication technologies. With e-commerce we refer to a new modality and the substantial leap of carrying out commercial and business activities using electronic media, this in order to optimize the internal and external management of their respective companies. Currently, to help the progress of companies, they must have mastery of information defining processes and innovating tools to implement in terms of quality, quantity and purely commercial techniques, also brings with it advantages and disadvantages for the consuming part what to the development of the current I will explain them in writing.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Revista Dinero. (03 de 03 de 2016). El comercio electrónico atraviesa su mejor momento en Colombia. Obtenido de http://www.dinero.com/economia/articulo/mercado-del-comercio-electronico- encolombia-y-el-mundo-2016/220987

Tarazona Bermúdez, G., & Medina García, V. &. (13 de 12 de 2013). Modelo de implementación de soluciones de comercio electrónico. Recuperado el 12 de 10 de 2016, de Revista Ingenierías Universidad De Medellín: http://revistas.udem.edu.co/index.php/ingenierias/article/v

Thanasankit, T. (2003). E-commerce and Cultural values. Chicago: Idea Group Inc.

Thanasankit, T. (2003). E-commerce and Cultural values. Chicago: Idea Group Inc.

OCDE, Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico. (1999). Recomendación del Consejo de la OCDE relativa a los lineamientos para la protección al consumidor en el contexto del comercio electrónico. Obtenido de http://www.oecd.org/ dataoecd/18/27/34023784.pdf

MINTIC. (2016). Ministerio de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones. Recuperado el 08 de marzo de 2017, de https://www.mintic.gov.co/gestionti/615/articles5482_G8_Controles_Seguridad.pdf

Grupo de Estudios en "Internet, Comercio Electrónico & Telecomunicaciones e Informática". (2005). Comercio electrónico. Bogotá: Legis.

Published

2022-05-11
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    274
  • PDF (Español)
    215

How to Cite

Rodríguez Mora, M. F. (2022). PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO. Revista Escenarios Sociojurídicos, 9(11). Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/escenariossociojuridicos/article/view/1329

Issue

Section

Artículos

Metrics