Gamification as a didactic alternative for the reflection of the ethics of consumption in the framework of the social sciences
Keywords:
gamification, didactic, ethics, social sciencesAbstract
Socialize the practical experience of the use of didactic material designed through Gamification for the development of critical thinking around the ethics of consumption within the framework of the didactic class of social sciences.
The following questions allowed to articulate the development of this reflection and broaden the perspective of the use of gamification with a tool in school teaching.
What is the challenge of thinking about the teaching of some social science topics in terms of gamification?
How do the theoretical classes of the social sciences dialogue with didactic alternatives such as gamification?
Downloads
References
Contreras Espinosa, R. (2016). Juegos digitales y gamificación aplicados en el ámbito de la educación. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 19(2), 27-33. doi:https://doi.org/10.5944/ried.19.2.16143
Corchuelo Rodriguez, C. A. (2018). Gamificación en educación superior: experiencia innovadora para motivar estudiantes y dinamizar contenidos en el aula. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (63), 29-41. https://doi.org/10.21556/edutec.2018.63.927
Joan Pagès i Blanch Antoni Santisteban Fernández (edición), Una mirada al pasado y un proyecto de futuro, investigación e innovación en didáctica de las ciencias sociales. Universidad Autónoma de Barcelona 2013, ISBN de la obra completa: 978- 84-490-4418-2 ISBN de este volumen: 978-84-490-4419-9 Depósito legal: B-8305- 2014
Oliva, H. (2017). La gamificación como estrategia metodológica en el contexto educativo universitario. Realidad Y Reflexión, 44, 29-47. https://doi.org/10.5377/ryr.v44i0.3563
Ortiz Colón, Ana M., & Jordán, Juan, & Agredal, Míriam (2018). Gamificación en educación: una panorámica sobre el estado de la cuestión. Educação e Pesquisa, 44( ),1-17.[fecha de Consulta 3 de Julio de 2020]. ISSN: 1517-9702. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=298/29858802073
Parra, E., & Segura, A. (2019). Producción científica sobre gamificación en educación: un análisis cienciométrico. Revista de educación, 113-135.
Lara Pulido, G. M., & Colín, G. (2008). Sociedad de consumo y cultura consumista en Zygmunt Bauman. Argumentos. Estudios Críticos De La Sociedad, (55), 211-216. Recuperado a partir de https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/450
Downloads
Published
-
Abstract199
-
PDF (Español)43
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Universidad Antonio Nariño
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.