Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.

Authors

  • Mayte Zubillaga Páez Fundación Universitaria del Área Andina
  • Alavaro Ruiz Molina Fundación Universitaria del Área Andina

Keywords:

educational innovation, TIC, country classroom, democratic participation

Abstract

The main objective of this study was to evaluate an educational strategy called Aula País. The sample consisted of 1000 students from the Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; there was also a sample of 200 students from different faculties and programs. The instrument of perceptions and evaluation of the impact of the country classroom strategy was used. The results indicate an active participation by the student body, the generation of various proposals, but it should be noted that this project is still in the process of development. In conclusion, aula país consolidates a pedagogical strategy for the social transformation of the country, from the voice of young people with a simple methodological structure that includes: expository videos, lectures, debates, guides for the writing of proposals and theoretical and audiovisual repositories.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguilar-Forero, N. (2023). Memoria y juvenicidio en el estallido social de Colombia (2021). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud, 20(3), 1–27. https://doi.org/10.11600/rlcsnj.20.3.5492

Álvarez-Rodríguez, A. A. (2022). El Paro nacional del 2021 en Colombia: estallido social entre dinámicas estructurales y de coyuntura. La relevancia de la acción política y del diálogo en su desarrollo y transformación. PROSPECTIVA. Revista De Trabajo Social E Intervención Social, (33). https://doi.org/10.25100/prts.v0i33.11864

Martínez, L., Ramírez R, E., & Duarte, H.. (2020). Realidades y percepciones económicas de estudiantes universitarios como antecedentes de movilidad social en Colombia. Educação E Pesquisa, 46, e6219049. https://doi.org/10.1590/S1678-4634202046219049

Negrete Doria, Ramírez, O, Peña, M., Sandoval, A y otros (2020). Evaluación Y Fortalecimiento Al Modelo Académico Virtual De La Fundación Universitaria Del Área Andina. Compilación De Informes Padrino. Documento de trabajo Areandina.

Published

2023-11-24
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    51
  • PDF (Español (España))
    23

How to Cite

Mayte Zubillaga Páez, & Ruiz Molina, A. (2023). Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN, (7). Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762

Metrics