REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS

Authors

  • Luis Miguel Berrio Palacios Universidad Antonio Nariño
  • Karen Yuliet Currea Vargas Universidad Antonio Nariño
  • Paula Catalina Suárez Bojacá Universidad Antonio Nariño

Keywords:

innovation, methodology, virtual, english

Abstract

This review describes the implementation of Virtual Learning Units (VLU) in the teaching of English language, based on the analysis of ten articles. Considering the needs coming up around modern society, which requires a new generation of teachers adapted to technological tools to encourage critical thinking and creativity of students in their training process. Methodology: A literature review was performed based on the search of materials in search engines such as Dialnet, Google Academic, Mendeley and Scielo,
between 2019 and 2023. Results: Articles scientific were taken for the analysis of the results with a percentage of 70% international from countries such as Peru, Venezuela, Ecuador, Spain, Cuba and 30% Colombian. The use of virtual tools for learning the English language has a positive impact on students as they are motivated and involved in the development and use of these tools. Conclusions: The use and implementation of virtual tools for the teaching and learning process is determined, having as main objective to improve communicative skills in English, starting from the fact that these tools facilitate the use of new methodologies and strategies in the classroom.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alvarado-Andino, P., Briones-Zambrano, M., Torres-Agurto, S. A., & Castro-Mera, J. S. (2021). Los recursos virtuales como herramienta fundamental en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés en la educación superior. Polo del conocimiento, 6(6), 493-511.

Andino, P. A., Inzhivotkina, Y., Angus, S. I. A., & Caamaño, A. A. R. (2021). Percepción estudiantil sobre el uso de entornos virtuales como herramientas de aprendizaje del ingles. Polo del Conocimiento: Revista científico-profesional, 6(6), 476-492.

Colli-Novelo, D. E. Y. M. I., & Becerra-Polanco, M. A. N. U. E. L. (2014). Evolución de la enseñanza aprendizaje del Inglés a través del uso de la tecnología. Revista de educación y desarrollo, 31, 87-93.

Fundora Ramírez, P., Rodríguez Fernández, L. R., & Reiné Herrera, Y. (2023). La enseñanza del inglés a través de las plataformas digitales en la Universidad de Artemisa, Cuba. Revista Científica De FAREM-Estelí, 12(46), 165–183.

Moreno Martínez, N. M., & Galván Malagón, M. C. (2020). Realidad aumentada y realidad virtual para la creación de escenarios de aprendizaje de la lengua inglesa desde un enfoque comunicativo. Didáctica, innovación y multimedia, (38).

Murillo, R. C. F., & Vizcaíno, C. F. G. (2021). Comunidades Virtuales de Aprendizaje: Una experiencia en el Área de Ingles. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 6(3), 472-493.

Parra Diettes, D. C. (2022). Creación de objetos virtuales de aprendizaje para el desarrollo de competencias tecnológicas y el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura, 27(2), 527-546.

Sánchez, M. E. G., Sánchez, E. I. G., & Toapanta, F. F. A. (2022). Metodología de aprendizaje para lengua extranjera. Área ingles. RECIAMUC, 6(2), 115-123.

Soncco Salinas, R. B. (2022). Aprendizaje móvil y las competencias del idioma inglés en la educación superior. Comuni@ cción, 13(2), 138-148.

Published

2023-11-26
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    49
  • PDF (Español (España))
    20

How to Cite

Berrio Palacios, L. M., Currea Vargas, K. Y., & Suárez Bojacá, P. C. (2023). REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS. MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN, (7). Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775

Metrics