Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas

Authors

  • Jeisson Eduardo Arboleda Barrios Universidad Antonio Nariño

Keywords:

Educational innovation, TIC, mathematics, research, technological aids

Abstract

The purpose of this document is to publicize the problems of innovation and implementation of technological aids in the teaching of mathematics, according to the bibliographic research it was determined that currently mathematics is the area with the greatest complexity in the implementation of technological aids, since the move from the traditional method to the virtual, It is a process that is difficult for learners and teachers to adapt. For teachers of the XXI century, this transition has disturbed the educational community due to the management of multiple learning methodologies, which left in view that during the period of the COVID-19 pandemic, it was evident that students did not advance in their training process, to which for the return of classes they had to use different strategies to be able to level their students according to the current grade in which These were, therefore it is considered that mathematics continues to be an area of traditional methodology and not so much virtual.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Benítez-Chará, W., & Saldarriaga-Salazar, M. E. (2022). DESAFÍOS DE LOS DOCENTES DEL ÁREA DE MATEMÁTICAS EN TIEMPO DE COVID-19. Panorama, 16(31). https://www.redalyc.org/journal/3439/343971615006/343971615006.pdf

Borba, M. C. (2021). The future of mathematics education since COVID-19: humans-with-media or humans-with-non-living-things. Educational Studies in Mathematics, 108(1–2), 385–400. https://rdu.unc.edu.ar/bitstream/handle/11086/22015/El%20futuro%20de%20la%20educaci%C3%B3n%20matem%C3%A1tica%20a%20partir%20del%20COVID%2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Candray, J. (2020, Marzo 17). Enseñar matemática en tiempos de cuarentena. Revista Disruptiva; Disruptiva Media. https://www.disruptiva.media/ensenar-matematica-en-tiempos-de-cuarentena/

del Río, M. F., Susperreguy, M. I., Salinas, V., Córdova, K., & Marín, A. (2022). El aprendizaje matemático en el hogar durante la pandemia de covid-19 desde la perspectiva de las madres: diferentes escenarios de acuerdo con el nivel socioeconómico. Calidad en la educación, 57, 199–230.

https://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0718-45652022000200199&script=sci_arttext&tlng=en

Delgado, P. (2020, julio 21). La enseñanza de las matemáticas requiere una urgente reestructuración, señala nuevo reporte. Observatorio / Instituto para el Futuro de la Educación; Instituto para el Futuro de la Educación. https://observatorio.tec.mx/edu-news/ensenanza-de-las-matematicas-covid19/

Investigación sobre aprendizaje matemático en el hogar durante la pandemia de COVID-19 desde la perspectiva de las madres. (s/f). Cned.cl. Recuperado el 15 de septiembre de 2023, de https://www.cned.cl/noticia/investigacion-sobre-aprendizaje-matematico-en-el-hogar-durante-la-pandemia-de-covid-19-desde

Tendencias innovadoras en educación matemática. (s/f). Ucm.es. Recuperado el 15 de septiembre de 2023, de http://blogs.mat.ucm.es/catedramdeguzman/tendencias-innovadoras-en-educacion-matematica/#arriba

(S/f). Researchgate.net. Recuperado el 15 de septiembre de 2023, de https://www.researchgate.net/publication/357312942_Aprendizaje_de_las_Matematicas_durante_la_pandemia_del_COVID-19_el_actuar_de_alumnos_y_docentes_ante_la_transicion_de_lo_presencial_a_on-line

Published

2023-11-30
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    18
  • PDF (Español (España))
    9

How to Cite

Arboleda Barrios, J. E. (2023). Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas. MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN, (7). Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789

Metrics