La importancia de lo psico-afectivo en el ámbito de la educación
Keywords:
education, emotional education, psycho-affective, mental health and academic knowledgeAbstract
In the field of education, we face a fundamental challenge that impacts the development of students. This problem has gained considerable strength over the years since education is not only about academic knowledge but must also consider mental and emotional health. The objective is to analyze the importance of psycho-affective in education and how it influences the learning
and well-being of students. To achieve this objective, a methodology of research and observation of pedagogical practices in different educational environments will be used. The results try to integrate the importance of psycho-affective in education and highlight how these results can contribute to a much healthier educational environment and the development of socio-emotional skills in students.
Downloads
References
Miranda, G. C., & Vega, G. C. (2021). La comunicación asertiva. Una mirada desde la psicología de la educación: comunicación asertiva desde la psicología de la educación. Didasc@ lia: didáctica y educación ISSN 2224-2643, 12(3), 131-151.
González, J. A. G., Londoño, O. D. R., Vasconez, L. A. C., & Cerón, C. P. C. (2019). El impacto de la psicología en el ámbito educativo. RECIMUNDO: Revista Científica de la Investigación y el Conocimiento, 3(2), 543-565.
Alzina, R. B., & Rebolledo, C. C. (2021). Educación emocional y bienestar: por una práctica científicamente fundamentada. Revista Internacional de Educación Emocional y Bienestar, 1(1), 9-29.
Arenas-Tarazona, D. Y. (2018). La convivencia pacífica: El reto de la psicología educativa para la transformación social. Aibi revista de investigación, administración e ingeniería, 6(2), 50-54.
Caso Fuertes, A. M. D., Blanco Fernández, J., García Mata, M., Rebaque Gómez, A., & García Pascual, R. (2019). Inteligencia emocional, motivación y rendimiento académico en educación infantil.
Pacheco Sanz, D. I., Canedo García, A., Manrique Arija, A., & García Sánchez, J. N. (2018). Mindfulness: atención plena en educación infantil.
Oliveros, V. B. (2019). La inteligencia emocional desde la perspectiva de Rafael Bisquerra. Revistas de Investigación, 42(93).
Esteban Frades, S. (2016). La renovación pedagógica en España: un movimiento social más allá del didactismo. Tendencias pedagógicas.
Fernández Berrocal, P., & Cabello, R. (2021). La inteligencia emocional como fundamento de la educación emocional.
Downloads
Published
-
Abstract57
-
PDF (Español)22
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.