Math for all
Keywords:
game, motivation, play-based learningAbstract
It is exposed how to use games as an innovative tool within the District Educational Institution (IED) Colegio Paulo Freire to contribute to the inclusive development of mathematical logical thinking and attitude towards discipline.
Downloads
References
Auzmendi, E. (1992). Las actitudes hacia la matemática-estadística en las enseñanzas medias y universitarias. Bilbao: España
Bishop, A. (1991). Mathematical enculturation: a cultural perspective on mathematics education. Dordrecht (Holanda): Kluwer, pp. 1035-1053
MEN. (1998). Lineamientos curriculares en matemáticas. Bogotá.
Bishop, A. (2004). El papel de los juegos en educación matemática. En: Matemáticas Re-creativas. Barcelona: Editorial Laboratorio Educativo, pp. 9-29
Campos, A. (2017). Enfoques de enseñanza basados en el aprendizaje. Bogotá: Ediciones de la U.
Roth, W. (1902). Games, sports and amusements. North Queesland ethnographic bulletin, 4, pp. 7-24
Piaget (1985). Seis estudios de Psicologia. Editorial Planeta. Barcelona.
MEN. (2006). Estandares Básicos de Competencias en Lenguaje, Matemáticas, Ciencias y Ciudadanas. Colombia: Imprenta Nacional de Colombia.
Downloads
Published
-
Abstract144
-
PDF (Español)43
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Universidad Antonio Nariño
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.