Math for all

Authors

  • Zaida Mabel Ángel Colegio Paulo Freire
  • Nelson Enrique Moreno Colegio Paulo Freire

Keywords:

game, motivation, play-based learning

Abstract

It is exposed how to use games as an innovative tool within the District Educational Institution (IED) Colegio Paulo Freire to contribute to the inclusive development of mathematical logical thinking and attitude towards discipline.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Auzmendi, E. (1992). Las actitudes hacia la matemática-estadística en las enseñanzas medias y universitarias. Bilbao: España

Bishop, A. (1991). Mathematical enculturation: a cultural perspective on mathematics education. Dordrecht (Holanda): Kluwer, pp. 1035-1053

MEN. (1998). Lineamientos curriculares en matemáticas. Bogotá.

Bishop, A. (2004). El papel de los juegos en educación matemática. En: Matemáticas Re-creativas. Barcelona: Editorial Laboratorio Educativo, pp. 9-29

Campos, A. (2017). Enfoques de enseñanza basados en el aprendizaje. Bogotá: Ediciones de la U.

Roth, W. (1902). Games, sports and amusements. North Queesland ethnographic bulletin, 4, pp. 7-24

Piaget (1985). Seis estudios de Psicologia. Editorial Planeta. Barcelona.

MEN. (2006). Estandares Básicos de Competencias en Lenguaje, Matemáticas, Ciencias y Ciudadanas. Colombia: Imprenta Nacional de Colombia.

Published

2021-11-02
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    135
  • PDF (Español (España))
    28

How to Cite

Mabel Ángel , Z. ., & Moreno, N. E. . (2021). Math for all. MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN, (3), 5–9. Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1127

Issue

Section

Ponencia

Metrics