Pedagogical practices focused from neuroeducation

Authors

  • Ruby Alba Elizabeth Márquez Salcedo Universidad de Boyacá
  • Julián Andrés Avendaño León Universidad de Boyacá
  • Erika Paola Rodríguez Lozano Universidad de Boyacá

Keywords:

neuroeducation, Emotional education, pedagogical practice

Abstract

Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Battro, A. (2011). Neuroeducación: el cerebro en la escuela.

Campos, L. (2010). Neuroeducación: uniendo las neurociencias y la educación en la búsqueda del desarrollo humano. La Educación revista digital, 1-14.

Puebla, R. & Talma, M. (2011). Educación y neurociencias. La conexión que hace falta. Estudios Pedagógicos, 37(2), 379-388. Recuperado de http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0718-052011000200023&script=sci_arttext.

Huberman S. (1999) Cómo se forman los capacitadores. Arte y saberes de su profesión, Argentina, Paidós.

Smith y Kosslyn, (2008) Procesos cognitivos y bases neuronales. PEARSON EDUCACIÓN, S.A. Ribera del Loira, 28 28042 Madrid (España).

Published

2021-07-16
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    318
  • PDF (Español)
    87

How to Cite

Márquez Salcedo , R. A. E. ., Avendaño León, J. A. ., & Rodríguez Lozano, E. P. . (2021). Pedagogical practices focused from neuroeducation. MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN, (3), 23–27. Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130

Issue

Section

Ponencia

Metrics

Most read articles by the same author(s)