Pedagogical practices focused from neuroeducation
Keywords:
neuroeducation, Emotional education, pedagogical practiceAbstract
Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education.
Downloads
References
Battro, A. (2011). Neuroeducación: el cerebro en la escuela.
Campos, L. (2010). Neuroeducación: uniendo las neurociencias y la educación en la búsqueda del desarrollo humano. La Educación revista digital, 1-14.
Puebla, R. & Talma, M. (2011). Educación y neurociencias. La conexión que hace falta. Estudios Pedagógicos, 37(2), 379-388. Recuperado de http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0718-052011000200023&script=sci_arttext.
Huberman S. (1999) Cómo se forman los capacitadores. Arte y saberes de su profesión, Argentina, Paidós.
Smith y Kosslyn, (2008) Procesos cognitivos y bases neuronales. PEARSON EDUCACIÓN, S.A. Ribera del Loira, 28 28042 Madrid (España).
Downloads
Published
-
Abstract318
-
PDF (Español)87
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Universidad Antonio Nariño
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.