Didactic strategy of literacy in mathematics for problem solving at the Colegio León XIII de Chiloé In Soacha

Authors

  • Juan Guillermo Núñez Osuna UNAD

Keywords:

Solving mathematical problems, reading- math writing, descriptive qualitative approach

Abstract

Implement a didactic strategy of reading and writing in mathematics in students from first to third of basic primary education of the Institución educativa León XIII Chiloé in order to favor learning processes to solve mathematical

Downloads

Download data is not yet available.

References

Artigue, M; Douady, R y Moreno, L (1998) Ingeniería didáctica en educación matemática. Pp 61-96. Universidad de los Andes

Duval, R y Sáenz, A (2016) Comprensión y aprendizaje en matemáticas. Doctorado interoinstitucional Editorial Universidad Distrital

Feurstein, R (1990) Teoría de la moficabilidad estructural cognitiva. Learning and thinking styles. Asociación Nacional de Educación. Recuperado en:

https://bit.ly/2SdH1lp

Kerlinguer, F ( ) Investigación del comportamiento humano. Universidad del Estado de California. Cuarta edición. Recuperado de:

https://www.academia.edu/6753714/Investigacion_Del_Comportamiento_-_Kerlinger_Fred_N_PDF

Ministerio de Educación Nacional (2006) Estándares básicos de competencias en lenguaje, matemáticas, ciencias y ciudadanas. Revolución educativa. Colombia aprende

Núñez, J y Sánchez, A (2017) Resultados del modelamiento matemático como herramienta de articulación de la matemática universitaria de Pre Calculo. Volumen 4. Julio a diciembre. Págs.29-34

Published

2021-07-16
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    577
  • PDF (Español (España))
    66

How to Cite

Núñez Osuna, J. G. . (2021). Didactic strategy of literacy in mathematics for problem solving at the Colegio León XIII de Chiloé In Soacha. MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN, (3), 58–63. Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1137

Issue

Section

Ponencia

Metrics