Added Value in Education by the National University of Colombia
DOI:
https://doi.org/10.54104/papeles.v9n17.476Keywords:
added value, critical reading, education, National University, Saber Pro examsAbstract
The main purpose of this research is to determine the added value of the majors offered by the Faculty of Economical Sciences at the National University (at the Bogotá campus), taking as a main reference the component of critical reading in
the Saber Pro exams developed between 2008 and 2015. Thus it is proposed a mix methodological approach (cualitative-cuantitative), using demographic, socioeconomic
and institutional variables, which will allow us to reveal how meaningful is the academical contribution offered by that university to the society (in the educational field), and just like the quality of the knowledge acquired by its graduates (in terms of the component proposed).
Downloads
References
(1) Bosa, G. (1970). Rendimiento académico y satisfacción estudiantil: Una evaluación del sistema universitario mexicano. Revista Mexicana De Sociología, 32, 1005-1042.
(2) Gonzales, L. E. y Espinoza, O. (2008). Calidad de la educación superior. Calidad de la educación No 28, 32.
(3) Oficina Nacional de Planeación Universidad Nacional. (2013). Estadísiticas e indicadores de la Universidad Nacional. Estadísticas e indicadores de la Universidad Nacional No 19, 147.
(4) Rico Higuita, D. A. (2005). Perfil socioeconómico de los estudiantes. Oficina de Planeación Universidad Nacional de Colombia, 79.
(5) Rodríguez, R. R. (2015). Medición del valor agregado para la educación superior en Bogotá. Bogotá: Universidad Santo Tomas.
(6) Rodríguez, S. M. y Galván, M. A. (2016). Estudio del valor agregado. Escenarios, 19, 67-82.
(7) Vargas, G., y Guiselle, M. (2007). Factores asociados al rendimiento académico en estudiantes universitarios. Educación, 31(22).
Downloads
Published
-
Abstract233
-
PDF (Español)237
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.