Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Portal
HOME
About the Journal
Editorial Team
Editorial Board and Scientific Committee
Contact
Privacy Statement
Incoming sources and publicity
Fees or Charges for Authors
Persistent Identifiers
Goal and Scope
Paper typology
Periodicity
Indexed
Call for Papers
Articles
Current
Archives
Submissions
Instructions for Authors
Submission Preparation Checklist
Peer review process and assigned timelines
Editorial policies
Open-Acces Policy
Authorship and Contribution Policy
Publication Ethics Policy
Conflict of Interest Policy
Intellectual Property Policy
Similarity Policy
Digital Preservation Policy
Self-archiving Policy
Complaints and Appeals Policy
Persistent Identifiers Policy
Use of Artificial Intelligence Policy
Statistics
Editorial Management Statistics
Statistics by Matomo
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 31 (2024): Papeles, Vol. 16 Issue 31 (Jan-Jun, 2024)
Vol. 16 No. 31 (2024): Papeles, Vol. 16 Issue 31 (Jan-Jun, 2024)
DOI:
https://doi.org/10.54104/papeles.v16n31
Published:
2024-01-12
Full Issue
PDF (Español)
Artículos de Investigación
Application of the Principles of Global Citizenship Education to Acquire Social Competences Through the Use of Role-Plays in the Teaching of English
Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés
María Martínez Lirola
PDF (Español)
Abstract
290
PDF (Español)
113
Piloting the Perception of Talented Students and Parents about an Inclusive Activity
Pilotaje de la percepción de estudiantes talentosos y padres de familia sobre una actividad inclusiva
Yusimí Guerra Véliz, Julio Leyva Haza, Mirta Tomasa Hernández Fonseca, Noelvys Marín Mora
PDF (Español)
Abstract
182
PDF (Español)
98
Community Risk Plan as a Non-formal Education Strategy Aimed at Unplanned Urban Communities
Plan comunitario de riesgos como estrategia educativa no formal dirigido a comunidades urbanas no planificadas
José Rosales-Veítia, Arismar Marcano-Montilla
PDF (Español)
Abstract
408
PDF (Español)
165
Didactic Proposal Framed Within Sustainable Development Goal 5 and Gender Perspective Education Through the Film Princess Mononoke in University-level English Teaching
Propuesta didáctica enmarcada en el Objetivo de Desarrollo Sostenible 5 y en la educación con perspectiva de género a través de la película La princesa Mononoke en la enseñanza universitaria del inglés
María Martínez Lirola, Alba Campoy Martínez
PDF (Español)
Abstract
193
PDF (Español)
99
Analysis of the Role of Picture Books in the Development of Language Skills in Elementary School Children
Análisis del papel de los libros álbum en el desarrollo de las habilidades de lenguaje de los niños de la educación básica primaria
Valentina Arango, Carlos Daniel Giraldo, José Daniel Feijoó
PDF (Español)
Abstract
389
PDF (Español)
174
Artículos de Revisión
Digital Academic Engagement: Educational realities in permanent transformation
Engagement Acadêmico Digital: Realidades educativas em permanente transformação
Rosa Maria Rigo, Marcos Manoel da Silva
PDF (Português (Brasil))
Abstract
825
PDF (Português (Brasil))
69
Descriptive statistics in secondary and higher education: Bibliographical review between 2010 and 2020
Estadística descriptiva en el nivel secundario y superior: revisión bibliográfica entre 2010 y 2020
Florencia Mostto, Veronica Parra
PDF (Español)
Abstract
768
PDF (Español)
245
Response Times
Registered
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords