Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Portal
HOME
About the Journal
Editorial Board and Scientific Committee
Editorial Team
Peer review process
Ethical considerations
EDITORIAL PRODUCTION POLICIES
POST-PUBLICATION POLICIES
Indexed
Editorial Management Statistics
Llamado a publicar
CALL FOR PAPERS
Articles
Current
Archives
Submissions
Submissions
AUTHOR INSTRUCTIONS
Statistics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 32 (2024): Papeles, Vol. 16 Issue. 32 (July-December, 2024)
Vol. 16 No. 32 (2024): Papeles, Vol. 16 Issue. 32 (July-December, 2024)
DOI:
https://doi.org/10.54104/papeles.v16n32
Published:
2024-07-30
Editorial
Transforming Teaching: Innovations and Challenges in Specific Didactics for the 21st Century
Transformando la enseñanza: innovaciones y retos en didácticas específicas para el siglo XXI
Ronald-Andrés González-Reyes, Héctor Hernández Gassó
PDF (Español)
Abstract
39
PDF (Español)
27
Artículos de Investigación
Game-Based Learning within the University Program for People with Intellectual Disabilities We are All Campus
Aprendizaje basado en el juego en el programa universitario para personas con discapacidad intelectual Todos Somos Campus
María Luisa Belmonte, Andrea Cerdan, Maria del Pilar Egea, Andrea Bernal
´PDF (Español)
Abstract
60
´PDF (Español)
28
Testing the Improvement of Cultural Awareness and Expression Competence through Game-based Learning and Literature in EFL in Secondary Education
Evaluación de la mejora de la competencia en conciencia y expresión cultural mediante el aprendizaje basado en el juego y la literatura en ILE en educación secundaria
María Alcantud-Díaz; Isabella Monello Álvarez
´PDF
Abstract
20
´PDF
10
Implementing Inquiry-based Learning through Sustainable Development Goals: A didactic Approach to Foster Learn-ing-to-learn and Citizenship Competencies in EFL
Aplicación del aprendizaje basado en indagación a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: un enfoque didáctico para fomentar las competencias de aprender a aprender y de ciudadanía en EFL
Miryam Bravo Luque, María Alcantud-Díaz
´PDF
Abstract
22
´PDF
10
Evolution of Beliefs About Teaching of Chemistry Teachers in a Teacher Training Program
Evolución de las creencias sobre la enseñanza de los profesores de Química en un programa de formación docente
Rufino Trinidad Velasco, Flor de María Reyes Cárdenas
PDF (Español)
Abstract
48
PDF (Español)
69
The role of indirect learning activities in the classroom
El papel de las actividades de aprendizaje indirecto en el aula
Nahum Samperio, Mayús Loaiza Espinosa
PDF (Español)
Abstract
131
PDF (Español)
166
The Importance of Socio-environmental Problems and their Adequacy in Geography School Textbooks According to the Opinion of Students
A importância dos problemas socioambientais e sua adequação nos livros didáticos de geografia segundo a opinião dos alunos
Belén Sorribas Segura, Álvaro Francisco Morote Seguido
PDF (Español)
Abstract
47
PDF (Español)
49
The university student and synchronous communication devices: Uses, profiles and didactic consequences
El alumno universitario y los dispositivos de comunicación sincrónica: usos, perfiles y costumbres escritoras
Inmaculada Guisado Sánchez, Sergio Suárez Ramírez
PDF (Español)
Abstract
80
PDF (Español)
48
Chemistry Learning through Contextualized Pharmaceutical Examples: Syrups and Tablets
Aprendizaje de la química a través de ejemplos farmacéuticos contextualizados: jarabes y tabletas
Flor de María Reyes-Cárdenas, Patricia Alejandrina Lechuga-Uribe, Vania Alejandra Sánchez-Roa
PDF (Español)
Abstract
302
PDF (Español)
203
Didactics of Reading Comics in the Classroom: A Proposal for Initial Teacher Training
Didáctica de lectura de cómics en el aula: una propuesta para la formación inicial docente
Victoria Jiménez Arriagada, Gerardo Bañales Faz
PDF (Español)
Abstract
65
PDF (Español)
24
Artículos de Revisión
Narrative Review of Gamification in Physical Education: From “Pointification” to Adaptive Gamification
Revisión narrativa sobre la gamificación en Educación Física: desde la “puntificación” hasta la gamificación adaptativa
Mario Tudela-Petit, Adrià Marco-Ahulló, Xavier García-Massó
´PDF (Español)
Abstract
139
´PDF (Español)
41
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Português (Brasil)
Browse
Categories
Teacher Training
Assessment
Didactics
Epistemology
Teaching Conceptions
Educational Innovations
Curriculum
Inclusive education
General Education
Teaching
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords