Micro classes in teacher training processes

Authors

  • Grace Judith Vesga Bravo Universidad Antonio Nariño
  • Zaida Mabel Angel Cuervo Universidad Antonio Nariño
  • Diego Fabián Vizcaíno Arévalo Universidad Antonio Nariño

Keywords:

microclassroom, evaluation, teacher training

Abstract

Promote learning processes in context for teacher training from assuming the professional role making use of planning, design and socialization of micro classes and their evaluation from rubrics

Downloads

Download data is not yet available.

References

Peleberg, A. (1970). Microenseñanza: un innovador procedimiento de laboratorio para mejorar la enseñanza y el entrenamiento de profesores. Traducción del original publicado en Unesco´s Bulletin Prospects in Education, Vol. 1 No. 3, 1970. Recuperado en: http://publicaciones.anuies.mx/pdfs/revista/Revista2_S1A4ES.pdf (05/10/2017)

Perafán, A. (2011). El conocimiento profesional docente: nuevas perspectivas epistemológicas y metodológicas. Bogotá: UPN.

Shon, D. (1998). El profesional reflexivo. Cómo piensan los profesores cuando actúan. España: Paidós.

Published

2021-07-16
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    242
  • PDF (Español)
    664

How to Cite

Vesga Bravo, G. J., Angel Cuervo, Z. M. . ., & Vizcaíno Arévalo, D. F. . (2021). Micro classes in teacher training processes. MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN, (3), 29–33. Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1131

Issue

Section

Ponencia

Metrics