Memorias de la industria cultural y el concepto de patrimonio social en el contexto colombiano
Keywords:
social heritage, inheritance, cultural industry, consumer goods , production contextsAbstract
This article contains some reflection of the research results and Heritage Cultural Industry Social (2010) which sought to look at the relationship of these two concepts in their play of interests in the contemporary context framework and take the pulse of the various guilds and sectors of cultural production in recent years, starting from the question of how to make the Corporate Social Responsibility and the influence of this current on setting the conditions under which it occurs and is protected culture in Colombia.
Downloads
References
Adorno, Theodor W. y Horkheimer, Max (1997). Dialéctica de la ilustración: fragmentos filosóficos. Trotta: Valladolid.
Bourdieu, Pierre (2002). Razones prácticas: sobre la teoría de la acción. Barcelona: Anagrama.
Convenio Andrés Bello (2003). Impacto económico de las industrias culturales en Colombia. Ministerio de Cultura, CAB: Bogotá
Castiblanco R., Andrés (2010). “Industria cultural y patrimonio social (informe final)”. Proyecto financiado por la Fundación Chisua y la Fundación Universitaria San Martín.
— (2007) “Memoria y patrimonio, conceptos necesarios para la reflexión sobre el bicentenario en Colombia”, en: Vox populi, N° 6, septiembre.
— (2006) “La cuestión patrimonial: el monumento como proyección del Estado en la ciudad”, en: Vox Populi, N° 5, septiembre.
Cuadrado, Manuel y Berenguer, Gloria (2002). El consumo de servicios culturales. ESIC, Universidad de Valencia, España.
García Canclini, Néstor (2002). Culturas populares en el capitalismo. Grijalbo: México.
— y Moneta Juan (1999). Las industrias culturales en la integración latinoamericana. México: Unesco-Grijalbo.
Geertz, Clifford (2000). La interpretación de las culturas. Gedisa: Barcelona.
Seoane, Luisa (2001). “Del concepto de monumento histórico al de patrimonio cultural”, en: Revista de Ciencias Sociales, U. Costa Rica.
Sunkel, Guillermo (comp.) (2006). El consumo cultural en América Latina. Bogotá: Convenio Andrés Bello
Downloads
Published
-
Abstract88
-
PDF (Español)42
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.