La cátedra de estudios afrocolombianos como elemento de inclusión en el currículo de la formación de formadores
Keywords:
Cátedra de Estudios Afrocolombianos, Project work, afro-colombian literatureAbstract
The following article discusses the relevance of the Afro-Colombian Studies to Colombian education and how it can be worked in the classroom from the methodology of project work. In order to advocate for inclusive education and the recognition of multiculturalism Colombian and tending to eradicate racial discrimination in educational institutions.
Downloads
References
La cátedra de estudios afrocolombianos como elemento de inclusión en el currículo de la formación de formadores.
Ministerio de Educación Nacional (1994). Ley General de Educación. Bogotá: Lito Imperio.
— (1998). Lineamientos curriculares de Lengua Castellana. Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio.
— (2001). Cátedra de Estudios Afrocolombianos, lineamientos curriculares. Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio.
— (2005). Estándares básicos de competencias del lenguaje. Bogotá: MEN.
Díez Romero, C. (2004). La oreja verde de la escuela. El trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela infantil. Madrid: De la torre.
Downloads
Published
-
Abstract211
-
PDF (Español)137
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.