Perception of the professors from the School of Economics at the National University of Colombia about the use of the mathematics in their discipline
DOI:
https://doi.org/10.54104/papeles.v8n16.455Keywords:
use of mathematics, economy, scientific nature, relevance, acceptabilityAbstract
This paper is the result of a research that aims to know the perspective of some professors from the School of Economics at the National University of Colombia through the application of a questionnaire, in order to make a critical diagnosis, by analyzing the responses obtained, taking into account the concepts of acceptability, use, relevance and scientific nature that each one of the professors have about mathematics in economics . Besides, it also aims to make a theoretical review such as Gabriel Misas Arango, José Félix Cataño, among others.
Downloads
References
(1) Beker, V. A. (8 de Noviembre de 2016). Asociación Argentina de Economía Política. Obtenido de http://www.aaep.org.ar/anales/works/works2001/beker.pdf
(2) Bunge, M. (1959) La ciencia. Su método y su filosofía, Argentina: Sudamericana.
(3) Cataño, F. (2001) Discusión francesa sobre la enseñanza de la economía. Cuadernos de Economía 35, Bogotá: Facultad de Ciencias Económicas, Universidad Nacional de Colombia.
(4) Lawson, T. (8 de Noviembre de 2016). Revista de Economía Institucional. Obtenido de http://www.economiainstitucional.com/esp/vinculos/pdf/no30/tlawson.pdf
(5) Malinvaud, E. (1981): Lecciones de teoría económica, Ed. Ariel, Barcelona.
(6) Misas, G. (2004) “El campo de la economía y la formación de los economistas”, Cuadernos de Economía 40, Bogotá: Facultad de Ciencias Económicas, Universidad Nacional de Colombia.
(7) Reveles, A. N. (8 de Noviembre de 2016). Facultad de Economía. Universidad Nacional Autónoma de México. Obtenido de http://www.economia.unam.mx/assets/pdfs/econinfo/390/10negretereveles.pdf
(8) Sánchez, H. (Marzo de 2003). Fundación Universidad Autónoma de Colombia. Obtenido de http://www.fuac.edu.co/download/revista_economica/volumen_1n1/9-utilidad-ok.pdf
Downloads
Published
-
Abstract158
-
PDF (Español)134
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.