Estrategia del rendimiento de la calidad como factor competitivo en educación a distancia y educación superior en educación universitaria
Keywords:
Educación Universitaria, aprendizaje, rendimiento académico, competitividadAbstract
This project tackled the problem of the qualification of the learning, establishing a comparison between the results of this one and the achievements generated in the Actual Education, obligated reference of this comparison. We can’t be ignorant of the close relation of the education with the social, economic, cultural and politic processes, not only at the beginning of a program of this kind, but permanently. The higher education has as objective the achievement of a suitable professional, independently that his precedence is the Actual or the Distance University. The results of both modalities should be alike for a similar performance in similar social-economic, cultural and political circumstances.
Downloads
References
Velásquez, A. y Malo, S. (coords.), 1998, La Calidad en la Educación Superior en México. Una Comparaci6n Internacional; UNAM, México,.
Chase, A. 1995, Dirección y Administración de la Producción y de las Operaciones. Editorial Irwin, sexta edición.
Fernández Díaz, Mª J. y González Galán, A. 1997, “Desarrollo y Situación Actual de los Estudios de Eficacia Escolar”. R evista ELectrónica de Investigación y Evaluación EducativaVolumen 3. Número 1_3.
Navarro, E. 1997, Gestión y Estrategia. Nº 11 y 12. UAMA-A. Enero - Diciembre.
Trybus, M. 1995, Total Quality Management in Schools of Business and Engineering, in Academic Iniciatives in Total Quality for Higher Education, edited by Harry V. Roberts, ASQC Quality Press. Milwaukee, USA.
Zurita, R. 1998, “Crisis de Identidad y de Misión de la Universidad. La Formación Profesional”. Artículo publicado en Gestión de la Docencia e Internacionalización de las Universidades Chilenas. CINDA.
Bloom, B. 2001, A taxonomy for learning, Teaching, and assessing: a revison of Bloom´s taxonomy of educational objetctives/editors, lorin W. Anderson. David Krathwohl. Complete ed. New York. Longman.
Gagné, R. M. 2005, Principles of instructional design. 5th ed. Belmont. C. A. Thomson/ Wadsworth.
HAYS, W. L. 1993, Statistics for psychologistis. New Cork. Holt. Rinehart and Winston.
HAYS, W. L. 1994, Statistics . 5th ed. For Worth: Harcourt Collage Publishers.
Downloads
Published
-
Abstract96
-
PDF (Español)34
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.