Quentin Skinner and the Cambridge School

Authors

  • Carlos Augusto Martínez Orozco

Keywords:

Cambridge School, Quentin Skinner, ideas history, political thought, good governance

Abstract

The contemporary world which has lost some of its conceptual horizons due to strong movement of liquid postmodernity requires turning his gaze to the contributions of the past as a way to reinvent the humanist tradition and return to the axiological dimensions which would at least allow the construction of the 21st century alongside the ideas of good governance. In this sense, one of the fundamental contributions that can be viewed from hindsight, is related to the history of political thought and ideas of the Cambridge School of London. Knowing their origins and one of its greatest representatives: Quentin Skinner, will be vital, especially for Spanish-speaking society that has now made the commitment to become a point of reference for the world.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bocardo Crespo, Enrique (2007). El giro contextual: cinco ensayos de Quentin Skinner y seis comentarios. Madrid: Tecnos.

Fangmann, Cristina (2007). Lenguaje, política e historia. Argentina: Universidad Nacional de Quilmes.

García Pallares-Burke, María Lucía (2005). La nueva historia: nueve entrevistas. España: Universidad de Granada.

Judt, Tony y Snyder, Timothy (2012). Pensar el siglo XX. Colombia: Taurus.

Koikkalainen, Petri y Syrjamaki, Sami. “Quentin Skinner On Encountering the Past”. En: http://www.concepta-net.org/files/Image/ Skinner_Interview.pdf (recuperado el 23 de agosto de 2013).

Martínez Orozco, Carlos Augusto (2006). Quentin Skinner y la mirada profunda de la historia política. En: Revista del Centro de Historia de Casanare: Caribabare, Villanueva. No. 16, octubre.

— (2012). “Quentin Skinner y el giro contextual en la historia de las ideas políticas”. En: Revista de Santander. Bucaramanga: Universidad Industrial de Santander.

Palti, José Elías (s.f.). “De la Historia de Ideas a la Historia de los Lenguajes Políticos. Las Escuelas Recientes de Análisis Conceptual. El Panorama Latinoamericano”. En: PDF/ gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/3275/1/ anales_7-8_palti.pdf (recuperado el 28 de octubre de 2013).

— (1995). “Meaning and Context. Quentin Skinner and His Critics”. En: Revista de Filosofía: Daimon, No. 11.

Pocock, J. G. A. (1971). Politics, Language and Time. New York.

— (2002). El momento maquiavélico: el pensamiento político florentino y la tradición republicana atlántica. Madrid: Tecnos.

Rabassa Gamboa, Emilio (2011). “La Escuela de Cambridge: historia del pensamiento político. Una búsqueda metodológica”. En: En-Claves del Pensamiento, año V, No. 9, enero-junio.

Skinner, Quentin (2009). El artista y la filosofía política: el buen gobierno de Ambrogio Lorenzetti. Madrid: Trotta.

Tarlton, Charles (1973). “Historicity, Meaning and Revisionism in the Study of Political Thought”. En: History and Theory. Blackwell Publishing, vol. 12, No. 3, 1973.

Published

2014-02-21
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    610
  • PDF (Español (España))
    565

How to Cite

Martínez Orozco, C. A. . (2014). Quentin Skinner and the Cambridge School. Papeles, 5(10), 9–20. Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/209

Issue

Section

Artículos de Investigación

Metrics