The didactic: one approach around teacher’s performance
Keywords:
didactics, teaching, educational context, student, learning, discipline, practice, process, subject interaction technologyAbstract
This article provides a contextualization of teaching when we definy how this discipline caters to both the teaching and learning processes, and how this important recognition is important for the exercise of teaching. The relevance of reflection is in how discover the essence of teaching makes that the problem lies in the interpretation and putting this in context. Finally, we will show how the subject in educational contexts, needs teaching from the same interaction, relationship complemented by articulating what the teacher offers students and technological resources that today must foster a meaningful learning.
Downloads
References
Bain, K. (2006), Lo que hacen los mejores profesores universitarios. Traducción Barbera
Comenio, J. (2006), Didáctica Magna. Editorial Porrúa. México.
De Camilloni A. et ál. (1998), Corrientes didácticas Contemporáneas. Paidos. Argentina.
De Camilloni, A. (Comp.). (2007), El saber didáctico. Paidos. Argentina.
Edelstein, G. et ál. (2009), Indicios acerca de la construcción de conceptos sobre lo metodológico en la enseñanza. Un rastreo desde diferentes comunidades académicas. En línea, disponible en: http://www.unam.edu.ar/ extras/iv-jie/Mesa_9/Edelstein.htm. Recuperado: 17 de octubre de 2014.
Hernández, F. y Sancho, J. M. (1996), Para enseñar no basta con saber la asignatura. Editorial Paidós. España.
Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey. (2005), Capacitación en estrategias y técnicas didácticas. Documento interno de trabajo. En línea, disponible en: http:// www.sistemas.itesm.mx/va/dide/inf-doc/ estratégias/. Recuperado: agosto 23 de 2014.
Jackson, P. (1999), Enseñanzas implícitas. Amorrortu Editores. Argentina.
Litwin, E. (2008), El oficio de enseñar. Paidós. Argentina.
Litwin, E. (2009), Tecnologías Educativas en tiempos de Internet. Paidós, Buenos Aires, Argentina.
Downloads
Published
-
Abstract465
-
PDF (Español)448
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.