Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo

Authors

  • Isabel Vargas Rodríguez Universidad Antonio Nariño

Keywords:

Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools.

Abstract

This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as educative processes while it clarifies that it is necessary to learn how to interpret their own language; in this way, will be possible to start formative processes.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arboleda Toro, N., (2005). ABC de la educación

virtual y a distancia. E-learning en la sociedad

del conocimiento. Bogotá: IESALC.

Durán, M., (2003). Saturno devorado por sus

hijos. Revista La Tadeo. 68, 133-140. Bogotá:

Panamericana Formas e Impresos.

Kamii, C., (1998). La autonomía como finalidad

de la educación: implicaciones de la teoría

de Piaget. Secretaría de Educación y Cultura

(dirección de currículo). Chicago: Universidad

de Illinois.

Ríos, J. y Cebrián De La Serna, M., (2000). Nuevas

tecnologías de la información y de la comunicación aplicadas a la educación. Málaga: Aljibe.

Ruano, Alberto, (2003). Gutenberg conquistador.

Revista La Tadeo. 68, 9-18. Bogotá: Panamericana Formas e Impresos.

Savater, F., (1997). El valor de educar. Bogotá:

Planeta.

Vásquez Rodríguez, F., (2002). Oficio de maestro.

Bogotá: Pontificia Universidad Javeriana.

Young, R.F., (s.f.). “Treinta días tenía septiembre”. En URL: www.librosgratisweb.com/libros/

treinta-dias-tenia-septiembre

Published

2009-06-30
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    167
  • PDF (Español)
    227

How to Cite

Vargas Rodríguez, I. (2009). Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo. Papeles, 1(1), 81–87. Retrieved from https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769

Issue

Section

Artículos de Investigación

Metrics