Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
Keywords:
Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools.Abstract
This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as educative processes while it clarifies that it is necessary to learn how to interpret their own language; in this way, will be possible to start formative processes.
Downloads
References
Arboleda Toro, N., (2005). ABC de la educación
virtual y a distancia. E-learning en la sociedad
del conocimiento. Bogotá: IESALC.
Durán, M., (2003). Saturno devorado por sus
hijos. Revista La Tadeo. 68, 133-140. Bogotá:
Panamericana Formas e Impresos.
Kamii, C., (1998). La autonomía como finalidad
de la educación: implicaciones de la teoría
de Piaget. Secretaría de Educación y Cultura
(dirección de currículo). Chicago: Universidad
de Illinois.
Ríos, J. y Cebrián De La Serna, M., (2000). Nuevas
tecnologías de la información y de la comunicación aplicadas a la educación. Málaga: Aljibe.
Ruano, Alberto, (2003). Gutenberg conquistador.
Revista La Tadeo. 68, 9-18. Bogotá: Panamericana Formas e Impresos.
Savater, F., (1997). El valor de educar. Bogotá:
Planeta.
Vásquez Rodríguez, F., (2002). Oficio de maestro.
Bogotá: Pontificia Universidad Javeriana.
Young, R.F., (s.f.). “Treinta días tenía septiembre”. En URL: www.librosgratisweb.com/libros/
treinta-dias-tenia-septiembre
Downloads
Published
-
Abstract171
-
PDF (Español)245
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 Isabel Vargas Rodríguez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.